Nejčastější chyby manažerů prodeje
17 Říjen 2010
Žádný komentář
Nejčastější chyby manažerů (vedoucích) prodeje
Vedoucí prodeje nebo obchodní ředitelé si často neuvědomují vliv typologie osobnosti na jejich způsob řízení. Více v kapitole profesní psychodiagnostika.
Manažeři prodeje často chybují ve stylu řízení:
Vedoucí prodeje nebo obchodní ředitelé si často neuvědomují vliv typologie osobnosti na jejich způsob řízení. Více v kapitole profesní psychodiagnostika.
Manažeři prodeje často chybují ve stylu řízení:
- Nejsou cíle, vedoucí prodeje je jako obchodník, nahání obchody a neřídí
- místo řízení navštěvují zákazníky stejně jako obchodníci ve snaze zachránit, co se dá. Nestíhají komunikovat s obchodníky a působí často podrážděně, což vede k demotivaci týmu. Jsou to často úspěšní obchodníci povýšení do pozice vedoucího prodeje. Dostávají se do pozice své pracovní neschopnosti.
- Opačným případem jsou vedoucí prodeje, kteří zapomínají pravidelně vyrazit na společné cesty s obchodníkem k zákazníkovi.
Organizace často chybují:
- Častým jevem jsou organizace, kde chybí vzájemná provázanost (týmovost) mezi oddělením marketingu, konkrétně produkt managementem a prodejem. Prodej řízen tak, jako by ke zbytku firmy ani nepatřil. Zaměstnanci se vzájemně pomalu ani neznají.
Nejčastější chyby při řízení prodeje:
- Překvapivě snad nejčastějším a velmi kuriózním jevem, zvláště u středních a menších firem, je role majitele firmy často kombinovaná s rolí ředitele firmy a vedoucím prodeje v jedné osobě, který směsí subjektivních názorů řídí obchodníky. V takových firmách se lehce stane obchodníkem i skladník, technolog, produkt manažer.
- Obchodníci jsou tak zaúkolováni administrativou, že na obchod zbývá málo času
- Zapomínají, že obchodník je často pod tlakem zákazníka a neumí mu dodat pozitivní energii
- Zapomínají na zpětnou vazbu od obchodníka nebo zákazníka
- Obchodníka školí málo nebo vůbec
- Neumí efektivně pracovat s crm nebo ho neznají
- Nerespektuje obchodníka podle typologie
- Všichni mají stejné úkoly a plynou z toho stejná očekávání
- Nový obchodník je vypuštěn do terénu a teprve pak se uvidí, jak dopadne.
- Ve výčtu bych mohl pokračovat.
Zanechte komentář!