Co aktivní obchodníci běžně nezvládají
12 Září 2010
Žádný komentář
Co aktivní obchodníci běžně nezvládají ( a bez tréninku se to nezlepší)
Každý obchodník dělá chyby. Často si je neuvědomuje, neví o nich.
Vedoucí prodeje nebo obchodní ředitelé si často neuvědomují vliv typologie obchodníků na jejich výkon. Více v kapitole profesní psychodiagnostika. Velmi zjednodušeně se dá říci, že jsou obchodníci:
Každý obchodník dělá chyby. Často si je neuvědomuje, neví o nich.
Vedoucí prodeje nebo obchodní ředitelé si často neuvědomují vliv typologie obchodníků na jejich výkon. Více v kapitole profesní psychodiagnostika. Velmi zjednodušeně se dá říci, že jsou obchodníci:
- kteří umí otevírat dveře a být úspěšní v první kontaktu. Bez problémů naváží vztah ale neumí obchod uzavřít nebo mají v tomto směru nízkou úspěšnost.
- Jsou obchodníci, kteří umí uzavírat obchody, ale selhávají při psaní reportů nebo poskytování následného servisu
- Jsou obchodníci, kteří umí uzavírat obchody, psát reporty, ale neumí si efektivně zorganizovat den
Nejčastější nedostatky běžného aktivního obchodníka v terénu:
-
Neumí si domluvit schůzku
- Zákazník většinou netouží po dalším obchodníkovi a je-li obchodník nezkušený, lehce se nechá zákazníkem odmítnout
- Sjednání schůzky je jako prodej schůzky. Musí se to umět.
-
Neumí si naplánovat efektivně den
- Stále se nechávají překvapovat faktem, že zákazník na schůzku nepřijde včas nebo nepřijde vůbec.
- Prodej orientují výhradně na výrobek a ne na zákazníka
- Neznají jednotlivé kroky prodeje
-
Neumí rozběhnout lehkou konverzaci a nebudují vztah se zákazníkem
- Prodej neorientují na zákazníka
- Neumí složit kompliment
- Neumí začít s cílem budovat vztah. Vztah neexistuje. Existuje jen obchod a vyjednávání.
- Neumí se vyvarovat některých nevhodných slov – levné zboží
- Neumí kontrolovat emoce a lehce nabízí slevu
- Neumí balancovat obchodní moc a sami si oslabují vlastní pozici při vyjednávání
- Neumí vyjednávat
- Neumí posílit svoji dominanci a stát se rovnocenným partnerem zákazníkovi.
- Přeslechnou kupní signál
- Neumí položit správnou otázku ve správnou chvíli
- Neumí mít zákazníka pod kontrolou
- Neumí získávat informace o zákazníkovi.
- Neumí si informace efektivně ukládat a pracovat s nimi.
- Neumí zvládnout fázi uzavření koupě.
-
Neumí vést život tak, aby neupadli po čase do depresí
- Život obchodníka není snadný po psychické stránce.
- Je potřeba povinně vyhledávat ty aktivity, které obchodníka nabíjí
- Neumí sebe-analyzovat svoje jednání.
- Neumí si říci o objednávku.
-
Obchodníci jdou k zákazníkovi bez konceptu! Někde uspějí, ale někde NE. Neví proč.
- Chybu většinou hledají u mateřské firmy = vysoká cena, nekonkurenceschopné služby.
-
Málokdy sáhnou k literatuře a málokdy mají chuť si prodej cvičně vyzkoušet.
- Nemají-li povinný trénink mateřské firmy, přicházejí k prvním klientům nepřipraveni
- Ve výčtu bych mohl pokračovat.
Zanechte komentář!